EXPERIMENTA! Taller d’experimentació plàstica per adults

Organització: Talend amb la col·laboració de la Fundació Javier Berché
Informació i inscripcions a info@fundacionjberche.com o al 932 099 767 de 15 a 20h

taller arte adultos

En aquest taller obrirem un espai d’experimentació plàstica i visual a partir dels llenguatges del dibuix i el collage.

Treballarem estimulant l’anomenat hemisferi dret o creatiu, el que processa la informació visual, de manera subjectiva, intuïtiva, lliure i simultània.

Descripció

Començarem explorant el dibuix des de l’hemisferi dret, entrenant la intuïció i deixant de banda l’anàlisi més racional . Investigarem nous materials, noves maneres d’agafar el llapis, de mirar, i sobretot de sintonitzar amb l’estat creatiu.

Posarem èmfasi en l’observació, la percepció sensorial i l’expressivitat.

Ens proposarem deixar anar el nostre traç i la nostra ment, més que aprendre a dibuixar d’una manera ‘correcta’. Donarem eines senzilles i divertides que ens faran reconnectar amb el plaer de dibuixar.

També explorarem la versatilitat del collage, una tècnica que ens obre a infinites possibilitats de combinació. Retallarem, arrugarem, estriparem, calarem i crearem textures, jugant a combinar-ho amb el dibuix.

Al llarg de tot el taller treballarem amb consignes col·lectives tenint en comte les necessitats particulars, estimulant el llenguatge visual de cadascú.

Dates: Dimarts de febrer i març de 18 a 20h.

Hores del curs: 18h

Destinataris: Usuaris, pares i mares, socis i amics de Fundació Privada Javier Berché.

Nombre de places:15

Preu: El cost del curs és de 75€/mes. Materials: 20€

Objectius

• Reconnectar amb un espai de plaer i llibertat alhora de crear ‘per a un mateix’
  • Renovar la nostra mirada, aprenent a observar d’una manera nova el que ens envolta
  • Revisar els nostres criteris alhora de mirar una imatge; obrint-nos a qüestionar el que tenim après fins ara
  • Connectar amb el nostre potencial creatiu!

Observacions:No calen coneixements previs de cap disciplina en particular. Només ganes d’experimentar!

Professora: Sònia Esplugas

Nascuda el 1977, viu i treballa a Barcelona. Actualment és artista resident a l’espai Experimentem amb l’art. Entre 2003 i 2012 ha viscut a Buenos Aires, on va treballar com a il·lustradora free-lance durant 10 anys. En aquest temps va il·lustrar més de 30 llibres per a editorials d’Argentina, Mèxic, Brasil, Anglaterra, Espanya i Puerto Rico. Des de fa 9 anys dóna tallers de dibuix i creativitat a Barcelona i Buenos Aires. www.soniaesplugas.com

La nostra filosofia sobre l’acte de dibuixar

1. Dibuixa des del cor, no des del cervell.
2. Crea dibuixos amb més preguntes que respostes.
3. Utilitza els materials i models que tinguis a mà.
4. L’estil no és quelcom estètic.
5. Posa tota la teva passió i presència en cada traç que facis.
6. Centra’t en el que estàs dibuixant ara mateix (mai en la informació que el teu cervell tingui emmagatzemada prèviament).
7. Cada dibuix que fas és un autoretrat de tu mateix.
8. Deixa anar tot allò que la teva ment pensi sobre el resultat final.
9. Conserva una mirada fresca, curiosa i innocent del que t’envolta.
10. L’experiència que visquis mentre dibuixes és més important que el dibuix resultant.

This entry was posted in Esdeveniments, General and tagged , . Bookmark the permalink.