Les 10 persones vives amb un coeficient d’intel•ligència més alt

L’organització estatunidenca Super Scholar  ha elaborat un ranking amb les deu persones vives amb un major coeficient d’intel·ligència (CI) del qual s’han fet ressò aquests dies diferents mitjans informatius (article de la Vanguardia).

A aquesta llista crida poderosament l’atenció que moltes d’aquestes persones tenen CI superiors a 200 quan la gran majoria dels test d’intel·ligència més coneguts no superen aquesta xifra; fins i tot un dels més fiables i utilitzats actualment, la quarta revisió de l’escala de Wechsler, no supera els 160.

Per fer-nos una idea del significat d’aquest fet, ens centrarem a la trajectòria de Terence Tao, la persona de la llista amb un major CI i que el nostre fundador, el Dr. Berché, va conèixer el 1987 quan Terence tan sols tenia 10 anys d’edat.

Als 9 anys, Terence va obtenir 760 punts a la secció matemàtica de la prova del SAT, d’accés a la universitat a Estats Units, la puntuació màxima de la qual  és per secció de 800 punts. Des d’aquell dia, en Terence va entrar a formar part del grup d’alumnes que varen treballar amb el professor Julian C. Stanley al programa SMPY (Study of Mathematical Precocius Youth), projecte iniciat al 1971 a la Universitat John Hopkins (JHU) amb l’objectiu inicial d’identificar i proveir de recursos adequats als joves talents matemàtics. Encara que ell va  formar part del SET, estudi de talents excepcionals, per alumnes que abans dels 13 anys obtenen almenys 670 punts a la secció matemàtica del SAT, i que actualment dirigeix Linda Brody, durant molts anys gran col·laboradora de Stanley. Terence va obtenir la seva graduació en bachelor i màster en matemàtiques i informàtica als 17 anys i es va doctorar en física als 20.

Stanley, un investigador excepcional en les altes capacitats i que va dedicar gran part de la seva vida a aquests joves extraordinaris, deia que solament obtenen aquestes puntuacions un de cada 10.000 individus superdotats, talents excepcionals com Terence. Segur que Stanley va usar uns barems que permetrien transformar aquestes puntuacions en xifres de CI, encara que algunes universitats com la JHU opten per utilitzar mètodes propis per mesurar la intel·ligència, per exemple el test denominat PLUS.

Des de la Fundació volem recordar que el coeficient intel·lectual d’una persona no garanteix el seu èxit professional ni, per suposat, personal. Per això hem de millorar la detecció, para poder actuar quan més aviat millor i donar a aquests joves una adequada orientació personal i acadèmica. Sense oblidar als alumnes amb talent que, sense ser superdotats, tenen aptituds molt rellevants en algun o varis àmbits de coneixement i als quals també tenim que guiar per tal que els desenvolupin en harmonia amb el seu propi creixement personal.

La llista:
Stephen Hawking. Aquest científic britànic és una de les ments més brillants de la humanitat. Físic teòric amb un CI de 160, va ser nomenat professor de física gravitacional de Cambridge i en aquesta institució va obtenir la càtedra Lucasiana de matemàtiques, la mateixa que va ocupar Isaac Newton.
Kim Ung-Yong. Aquest coreà de 50 anys ostenta, per ara, el record Guiness amb un CI de 210. Als 2 anys ja parlava quatre idiomes; als 4 anava a la universitat i la NASA el va contractar quan tenia tan sols vuit anys.
Paul Allen, de 59 anys, amb un CI de 170. Cofundador de Microsoft, figura també a la llista de les persones més riques del món.
Rick Rosner, amb un CI de 192, és guionista de televisió.
Garry Kasparov, de 49 anys i un CI de 192, és un cèlebre jugador d’escacs que va arribar a ser campió mundial amb tan sols 22 anys.
Sir Andrew Wiles, britànic de 59 anys i un CI de 170, és un dels matemàtics més prestigiosos del món perquè va ser capaç de resoldre l’últim teorema de Fermat, considerat el més difícil de la historia.
Judit Polgar, la més jove i l’única dona de la llista, amb un CI de 170, als 15 anys va aconseguir derrotar en una partida d’escacs a Bobby Fisher.
Terence Tao, té 36 anys i un CI de 230. Als dos anys ja manejava l’ aritmètica bàsica, als 9 anava a la universitat i als 20 es va doctorar en física a Princeton.
Christopher Hirata, físic de 30 anys i un CI de 225. Als 14 ja estudiava a Caltech i als 16 ja era un gran investigador de la NASA. Als 22 va rebre el doctorat en astrofísica a Princeton.
James Woods, amb un CI 180 i abans de ser actor, estudiava àlgebra lineal i va ser alumne del prestigiós institut MIT.

This entry was posted in General, Novetats and tagged , , . Bookmark the permalink.