Linda Kreger Silverman

Linda Kreger

Dra. Linda Kreger Silverman, psicòloga clinica, escriptora i investigadora.

Va fundar i dirigeix el Institute of Advance Development (Institut per a l’Estudi  del desenvolupament Avançat) i els seus centres subsidiaris, Gifted Development Center (GDC) (centre de desenvolupament del Talent) i Visual-Spatial Resource (Centre de recurs Visual-espacial) en Denver, Colorado. En els últims 35 anys, ha estudiat a més de 6.000 nens i nenes que han estat avaluats en la GDC, el major banc de dades de aquesta població infantil. Aquesta recerca va permetre l’ampliació de les normes en el WISC-IV. En 1981, va crear el concepte de “estudiant visual-espacial” (VSL) i els mètodes d’identificació i ensenyament per a aquest grup de persones. Va fer el doctorat en psicologia educativa i educació especial a la Universitat de Califòrnia del Sud. Durant nou anys, va treballar en la Facultat de la Universitat de Denver en l’assessorament de la psicologia i en educació de la superdotació.

Des de 1961 ha estat estudiant la psicologia i l’educació dels superdotats i ha escrit més de 300 articles i llibres. El seu últim llibre, Giftedness 101 (Talent 101) (Nova York: Springer, 2013), va obtenir en sol 6 mesos  tres reedicions des del seu llançament. Convertida en una famosa presentadora, Linda dóna conferències i dirigeix presentacions en països com: Nova Zelanda, Singapur, Hong Kong, Austràlia, Dinamarca, Irlanda, Estats Units, Espanya i  altres.

Si volem entendre el món de la superdotació la seva bibliografia és d’obligada referència.

Publicacions

1. Giftedness 101. (2013). New York: Springer.

2. Upside-down brilliance: The visual-spatial learner. (2002). Denver: DeLeon Publishing.

3. Advanced development: A collection of works on giftedness in adults. (Ed.) (1995). Denver: Institute for the Study of Advanced Development.

4. Counseling the gifted and talented. (Ed.). (1993). Denver: Love.

5. Comprehensive curriculum for gifted learners (with J. VanTassel-Baska, et al.). (1988). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.

6. Recognizing giftedness in young children. (1988). Denver: Gifted Child Development Center.

7. Providing programs for the gifted. Denver: (1988). Gifted Child Development Center.

8. Social and personality development of the gifted. (1988). Denver: Gifted Child Development Center.

9. Counseling the gifted. Denver: (1988). Gifted Child Development Center.

10. Gifted children with learning disabilities. (1988). Denver: Gifted Child Development Center.

11. Developing giftedness in girls and women. (1988). Denver: Gifted Child Development Center.

12. Parenting the gifted child (3rd ed.). (1988). Denver: Gifted Child Development Center (1st ed., 1986; 2nd ed., 1987).

13. Educational alternatives for gifted children in the Denver metropolitan area (3rd. ed.) (with J. Waters). (1986). Denver: Gifted Child Development Center (1st ed., 1984; 2nd ed., 1985).

14. Cognitive skills (with J. Lipp). (1976). Brighton, CO: ADCO.

15. Auditorylanguage skills (2nd ed.) (with J. Lipp). (1976). Brighton, CO: ADCO. (1st ed., 1975.)

16. Visualmotor skills (with D. Alvarado). (1976). Brighton, CO: ADCO. (1st ed., 1975.)

17. Gross motor skills. (1976). Brighton, CO: ADCO. (1st ed., 1975.)

18. Information processing. (1974). Denver, CO: SEMBCS.

19. The effects of rule induction versus association in verbal and nonverbal modes upon the acquisition of a miniature linguistic system by learningdisabled children. (1973). Ph.D. Dissertation, University of Southern California.

20. Scholarship preparation for the gifted. (1965). Los Angeles: Gifted Children’s Association of the San Fernando Valley

One Response to "Linda Kreger Silverman"