Només ens en sortirem amb talent

Fa poc vàrem assistir a la més que possible concessió d’una ajuda de l’empresa GAS NATURAL per tal que un grup de joves motivats, innovadors i treballadors, puguin presentar el seu projecte relacionat amb la robòtica i les seves aplicacions.

Davant d’aquesta situació, hi ha evidències que ens criden molt l’atenció i que tenen a veure amb dos elements contradictoris que s’interrelacionen:

No podem tractar la qüestió de l’educació de forma aïllada del cos social. La Crisi Econòmica, d’una profunditat i dimensió complexa i que s’allargarà en el temps, implica que a vegades tothom parli de talent i excel·lència, usant aquestes paraules com un recurs de via d’escapament. En el sentit que talent i excel·lència impliquen inversió i tot sembla indicar que la recepta Neo liberal és la següent:

“No inverteixis en res que no et doni fruits immediats”.

D’aquí que considerem que la immediatesa i la cultura que l’acompanya, no ajudin al desenvolupament del talent, l’educació i l’excel·lència, tres elements que precisen de temps.

Malgrat tot, Aquest joves han demostrat perseverança (requisit indispensable per assolir l’excel·lència), creativitat, talent i il·lusió. D’aquí que, mirat en positiu, la seva conquesta hagi de ser un motiu de celebració. Els volem fer arribar la més sincera felicitació i encoratjar-los a seguir per aquest camí obert i sense fi que ofereix el coneixement.

I la reflexió que se’ns presenta és la següent: No hauríem de seure sempre tots plegats i repensar models socials i educatius que permetin als joves a desenvolupar l’excel·lència i el talent en unes condicions òptimes? No serà aquesta aposta la que permetrà crear una societat més educada, lliure, creativa i més preparada per sortir de la crisi en què vivim?

Com més apostem pel Talent i la seva gestió, més enllà de les paraules, és a dir amb fets, més joves pensaran, aportaran i crearan. Democratitzant així l’accés al coneixement i fent progressar les nostres societats, al ser més gent aquella que aporta, treballa, pensa, lluita.

Aquests Joves ens han demostrat que res pot vèncer la Força de la il·lusió i les Idees!

This entry was posted in Reflexions. Bookmark the permalink.